Vlastne pre vás ani nebude prekvapením ak sa stretnete s informáciou, že v súčasnosti sa na serveroch mnohých poskytovateľov služieb alebo tovaru nachádza veľké množstvo uložených osobných dát zákazníkov, respektíve užívateľov. Predsa vieme, že e-shopy ale tiež weby sa tešia obrovskej návštevnosti a využívania ich služieb. V týchto dátach sa musí spraviť poriadok a musí vzniknúť istá kontrola, respektíve záväzok zo strany majiteľa webu o všeobecnej ochrane osobných dát svojich zákazníkov či návštevníkov. Pokiaľ ste teda aj Vy vlastníkom firmy, spoločnosti, e-shopu alebo takejto webovej stránky, od 25. mája 2018 sa z Vás oficiálne stala zodpovedná osoba gdpr.

zodpovědnost

Na základe platného nariadenia smerníc EÚ o GDPR (General Data Protection Regulation) tak vlastne zodpovedáte za ochranu dát, ktoré na vašej internetovej stránke užívateľ zanechal. Nerešpektovaním alebo nezavedením postupov tohto nariadenia sa automaticky vystavujete možnej pokute, ktorá činí 4% z celkového ročného obratu firmy, v niektorých prípadoch môže táto čiastka predstavovať hranicu až 20 000 000 eur.

Nie je tajomstvom, že mnohí vlastníci požiadajú pre detailné vypracovanie o pomoc odborníkov špecializujúcich sa na GDPR, no pomerne užitočnú radu týkajúcu sa ochrany dát si poskytneme aj v tomto článku. K týmto krokom nám pomôžu nástroje Microsoft Business.

údaje

V podstate môže nastať reálny prípad, v ktorom sa zariadenie obsahujúce množstvo osobných údajov a dát (notebook, počítač, mobil,…) stratí alebo bude odcudzené a tieto dáta tak následne môžu skončiť v nesprávnych rukách. Takisto môže prísť k ukradnutiu týchto údajov a preto je vlastník povinný zmiznutie nahlásiť dozornému úradu, takisto svojim zákazníkom. Aby sme si však prípadnú situáciu značne zjednodušili už vopred, tieto zariadenia je možné zašifrovať, a preto je najlepšie tento úkon neodkladať.