Začnete so SEO optimalizáciou takpovediac na vlastnú päsť, no a v jednom momente zistíte, že vlastne ani neviete, čo robíte. Ako je to možné? Ak v niečom nemáte jasno dopredu, stať sa to môže skutočne ľahko, ľahšie, ako by ste si možno vedeli predstaviť. Muž drží  tablet s nápisom online marketing
 
Do SEO som sa pred pár rokmi pustil sám aj aj. Niečo som si naštudoval a vyskúšal a keďže som mal pocit, že už viem ako na to, tak som sa do toho pustil. Musím priznať, so všetkou skromnosťou, že som si veci naštudoval asi dobre, lebo sa po čase ukázalo, že som nič nepokašľala alebo nerobil presne naopak. Problém sa však vyskytol niekde inde, a to v tom, že som si dopredu absolútne nenaplánoval, čo presne a ako presne chcem robiť v rámci optimalizovanie mojich webových stránok.
 
Mal som viac webov a prvou zásadnou chybou bolo to, že som ich riadil samostatne. Ja blbec, keby mi vtedy došlo, že ich vlastne môžem prepájať, získavať spätné odkazy zadarmo a takto si vlastne uľahčiť a zároveň neskutočne zefektívniť prácu, tak by som veľa ušetril, a to ako času, tak peňazí a energie. Problém bol napríklad v tom, že som si nechával písať SEO články Seolight (pre tých, ktorí nevedia, čo čom to je, tak poviem len toľko…. kým si to nezistíte a nepochopíte, do SEO na vlastnú päsť sa ani nepúšťajte, ha, ha, ha….), ktoré som umiestňoval vždy na jeden web, nechcem tým povedať, že som ich mohol skopírovať a dať na všetky weby, no po menších úpravách, ktoré by so zvládol aj sám, by to šlo. Navyše, SEO články som absolútne nevyužíval na prelinkúvanie mojich webov.Slovo „blog“ vyskladané z bielych kociek
 
Ďalším problémom bolo to, že som veci nerobil systematicky, ale tak, ako prišlo. To sa mi nepekne vyplatilo, a to hlavne čo sa týkalo prvých viditeľných výsledkov optimalizácie mojich webov. Čo sa vám snažiť povedať? Keď si naštudujte, čo a ako v rámci SEO robiť, predtým, ako sa do toho pustíte, si urobte presný a podrobný plán vecí, ktoré budete robiť. Verte mi, ušetríte si toľko času a aj peňazí, že to neoľutujete.